Energiebalans en vermoeidheid

We hollen onszelf vaak voorbij. Van meeting naar meeting, van kantoor naar crèche, van thuis naar muziekles, van zwemles naar een ouderavond en dan tussendoor, dat eten, nog even snel naar de winkel met ons reptielenbrein op scherp, super gemakkelijk want dat doet voor ons de rest van het werk. De hersen-darm-as raakt uit balans en de de candida albicans, ruikt zijn kans.

Aura, lymfe, zuurstof, vocht, voeding, bewegen, sport, rust. reinigen

Een gezonde levensstijl als nieuwe kracht voor ons lichaam

Direct op ooghoogte, o wat hebben we een trek, daar staat kant en klaar een avondmaal, dat houdt je nog wel even sterk. Stop! Eerst dat eten, want dat is net als benzine voor een auto, de nieuwe kracht voor onze organen, pezen en spieren. Het lichaam moet je een leven lang dragen, de aura en de ziel, blijven ons onveranderlijk uitdagen, waarbij de chakra’s om energie blijven vragen.

Stilstaan, niets doen, wordt vaak gezien als saai of ongezellig. Het past niet in deze snelle tijd, want er kan en moet zo veel, de druk is hoog. Ook kan het zijn dat er minder leuke dingen tegengekomen worden, die we gemakkelijker kunnen negeren als we almaar doorgaan. Bijvoorbeeld het verdriet wat maar niet gevoeld mag worden, de vermoeidheid die op dit moment, echt niet goed uitkomt. 

Verleiding en behoefte aan gezelligheid met als prijs vermoeidheid

Daarnaast lezen en luisteren we teveel naar anderen, hoe gezellig een was op een feestje, het concert, de verjaardag, vakantie en heerlijk met vrienden op stap en wie moe is, moet alweer nee zeggen. Als eindelijk de moed bij elkaar geraapt is, dan zijn daar de overtuigende mensen, die het allemaal maar “aanstellerij vinden”. 

Het creatieve brein heeft rust nodig

Vooral veel hoog gevoelige mensen hebben hier last van, omdat ze overal een oplossing voor weten, die wil niemand kwijt en wees eerlijk, wie wil er nu aansteller worden genoemd? Dus rennen we ver buiten ons kunnen en kunnen we niet meer tot rust komen.

Dagelijks een stukje lezen

Dagelijks een nieuw woord leren is de meest eenvoudige manier om je hersenen te laten werken. Probeer deze nieuwe woorden te onthouden. Je zal merken dat het na een tijd eenvoudiger wordt woorden te onthouden, door lezen krijg je ook inspiratie en zo kan het zijn, dat je daardoor een nieuwe weg inslaat. Iets lezen helpt je brein gezond en actief te blijven. 

Engelen met gebroken vleugels

Het leven van een creatieve denker blijft niet onopgemerkt en kan ten prooi vallen aan de omgeving. De engelen met gebroken vleugels vliegen namelijk heel graag voor een medemens en dat is fantastisch! Vergeet hierin niet eigen behoeften.

Onze gedachten zijn machtig. Ze kunnen ons beschadigen of goed doen en daarom ook zeer belangrijk om onze hersenen en ook onze organen gezond te houden en bewegen in de buitenlucht kan daar een goede ondersteuning voor zijn. Nieuwe zuivere, gezonde cellen en weefsels worden zonder problemen gecreëerd door zuurstofrijk bloed.

Bewegen en ademhalen in de buitenlucht

Door actief bezig te zijn en diep adem te halen, maakt bewegen het lichaam warmer, geeft jou meer weerstand en zorgt voor een goede voedselvertering en afvoer van afvalstoffen. Ga dus naar buiten, kom in beweging en zuiver je bloed.

Deze vorm van diabetes heeft geen invloed op de bloedsuikerspiegel in het lichaam, maar wel op de werking van de hersenen. Diabetes 3 is een ingewikkeld ziektebeeld en is een verzamelnaam voor verschillende ziektes en diagnoses, door een arts gesteld en de hersenen aan kunnen tasten in het functioneren. 

Mogelijke eiwitafzetting in de bloedvaten

Er is niet één oorzaak voor het ontstaan om aan te wijzen, de effecten worden mogelijk gekenmerkt door eiwitafzettingen in de hersenen. In het ontstaan van deze afzettingen zijn onder andere ontstekingen dat tot een lekkende bloedhersenbarrière kan leiden. Ook insulineresistentie in de hersenen blijkt een rol te spelen. 

Een cel moet doorbloed blijven

Een verminderde reactie op insuline is vaak een aanloop tot diabetes type II en wordt pre-diabetes genoemd. Zonder dit hormoon kan glucose niet in de cellen en blijft het net als homocysteïne en HDL-cholesterol in het bloed rondzweven.

Denkspel voor mensen met minder werkend geheugen

Het is een spel dat lijkt op de domino van vroeger met de stippen, met dien verstande dat er nu in plaats van stippen foto’s op staan. De 28 kaarten zijn van geperst vezelplaat, aan beide zijden gelamineerd, waardoor ze afneembaar zijn, en ze zijn 3 mm dik, waardoor ze ook prima gehanteerd kunnen worden door mensen waarbij de fijne motoriek te wensen overlaat om wat voor rede dan ook. 

Het spel voornamelijk bedoeld voor het geheugen te trainen

Om  het geheugen te trainen en herkenning (van de foto) te bewerkstelligen. Het winelement dat aan het spel verbonden kan worden is van minder groot belang. Fijne van dit spel is dat het van jong tot oud gespeeld kan worden.

Of iemand muziek maakt, of luistert, het heeft een positief effect op de hersenen. 

Veganisme is een voedingswijze waarbij geen vlees, gevogelte, vis, schaaldieren en insecten eet, ook worden stremsel in kaas en gelatine in snoep en pudding uit de voeding weggelaten en wordt er doorgaans plantaardig voedsel als fruit, groenten, granen, peulvruchten en noten. 

Meestal aangevuld met dierlijke en plantaardige producten

Epidemiologische studies geven aan dat een “goed samengesteld” vegetarisch voedingspatroon gezond en voedingskundig verantwoord is, met aandacht voor voldoende vetten, uit bijvoorbeeld ei, avocado, paranoten en zuivel.

Een onjuist samengesteld vegetarisch voedingspatroon kan risico op tekorten aan voedingstoffen veroorzaken, laat je daarom goed informeren en verdiep je in het eten van vegetarische maaltijden en de kennis die voorhanden is.

Informatie over vet, vitamine D, stress en ontspanning

Gebrek aan zonlicht en aan de vettige stof vormen een extra belasting voor de bijnieren en kan een onbalans geven tussen cortisol en DHEA. Daarnaast veroorzaakt cholesterolarme en vetarme voeding een tekort aan gezonde hersenvoeding, waarbij vooral het hormoon serotonine te kort kan komen en er pijnen kunnen ontstaan, zoals bij fibromyalgie.

Bewegen niet alleen goed voor gezonde gedachten

  • Bewegen helpt om stress te verminderen en er kan je fitter gevoel gaan ontstaan;
  • Door beweging gaan we beter slapen;
  • De darmen en het hoofd staan met elkaar in verbinding, vandaar dat na een wandeling de hersenen letterlijk opgelucht zijn. Reinig de lymfebanen start met de verbinding met de natuur;
  • Zo kan bewegen en de buitenlucht voor sterke botten zorgen en kan het hart en vaatziekten en helpen om pre-diabetes te voorkomen. Een zuurstofmeter kan binnenhuis vertellen of er voldoende frisse lucht is.

Een balans tussen een actief en een rustig leven

Wanneer we een actief sport leven hebben, vragen we heel wat van het lichaam. Dat kan ontzettend gezond zijn als ook de bouw- en brandstoffen die nodig zijn gegeten worden, om goed met die bewegingen om te gaan. Steeds meer mensen zien het belang van bewegen, zo kan sporten meer energie geven, beter slapen, gewicht verliezen en beter presteren op het werk. 

Langzame of snelle stofwisseling

Een belangrijk punt mag niet vergeten worden: Voeding en de stofwisseling. Achter het begrip spijsvertering schuilt niets anders dan het totaal van alle chemische processen die in ons lichaam plaatsvinden. 

Het gaat om een balans

In het algemeen wordt de stofwisseling in verband gebracht met een bepaalde snelheid. ‘Hij heeft een snelle stofwisseling, zij heeft een langzame stofwisseling. De chemische processen in ons lichaam kunnen van hun snelheid variëren.

Chakra is vertaald ‘wiel’ en chakra’s zijn volgens de traditionele Indiase cultuur de wielen in het lichaam die de energie via banen binnen halen en weer doorgeven via ons lymfesysteem. De energie in het lichaam moet stromen en als dat om wat voor reden dan ook (deels) blokkeert dan kan er een onbalans ontstaan. Dit kan vervolgens weer leiden tot allerlei klachten. Het is belangrijk dat chakra’s hun werk kunnen blijven doen. 

Te veel koffie, te weinig vocht, teveel medicijnen, onbalans in voedingsstoffen, te weinig beweging, teveel voedingssupplementen, elektromagnetische vervuiling, bewerkte etenswaren, teveel bewerkte koolhydraten en suikers, toxines in voedsel, lucht en vervuild water.