Stilzitten gevolgen pezen en spieren

Als we de hele dag stil zitten, zoals dat vaak gebeurd aan een bureau, dan hebben de spieren en pezen aan de voorkant van het lichaam de neiging te verkorten. Het gaat dan vooral om de heupbuigers in ons bovenbeen, de grote borstspieren, de monnikskapspier en spier aan weerszijden in de nek. Wanneer deze strengen strakker gaan staan, kunnen ​​er triggerpoints ontstaan die het lichaam onstabiel maken.

Stilzitten, bewegen, pezen, spieren, blessures, sport, klapvoet, triggerpoints, bewegingsapparaat, sporten, pijn, fibromyalgie

Voorkom een korter wordend bewegingsapparaat

Als we zitten, zijn de heupen gebogen waardoor de spieren ‘in onze schoot’ kunnen verkorten. ‘Als die bewegingsapparaten voor een langere periode in een verkorte positie worden geplaatst en er is niet met regelmatig lichaamsbeweging om het orgaansysteem weer in de juiste stand te krijgen dan kan het bekken voorover trekken en kunnen er klachten ontstaan als een klapvoet.

Buitenlucht, de natuur en beweging is goed

Het niet vertrouwen op eigen lichaam, die al meerder keren om beweging en buitenlucht vroeg. We blijven gewoon volgers, gaat de één niet, dan blijft de ander ook gewoon zitten. Niet bewegen omdat er geen tijd voor in ingepland is, het bezoek dat niet wil wandelen, het heerlijke weer en de barbecue, iemand anders heeft ook een ijsje, een pilsje, we willen er zo graag bij horen.

Als we eerlijk zijn, zien we meestal snel wat onze valkuilen zijn

Snoepen en eten door verveling of gewoonte, scheppen meerder keren ons bord vol, terwijl we al lang vol zitten. We zijn er zo van overtuigend dat de ander het gezellig vindt, waardoor wij het ook wel plezierig moeten hebben en begrijp het niet verkeerd, heerlijk samen tafelen kan zeer aangenaam zijn. Het lichaam moet dat voedsel ook weer verwerken in onze cellen en omzetten energie.

Ons lichaam slaat vet op in cellen, dat is een natuurlijk verschijnsel

Zo was er altijd reserve beschikbaar in tijden van nood, zo ging dat vroeger tijdens schaarste van voedsel. Ons lichaam sloeg vet op in cellen, voor nood. Door beweging, blijft het LDL cholesterol niet rondom onze organen en bloedvaten zitten.

Halveer het eten wat opgeschept wordt op het bord

Iedereen zit gezellig te tafelen en wij voelen als een ware stoorzender, sterker nog, terwijl velen op feestjes uren zitten, lijkt het wel steeds op “zeuren” wat moet gaan over bewegen en het eten. Zeg gewoon niet dat er nu een periode van minder eten is begonnen of dat wandelen, nu bij een nieuwe levensstijl hoort, ga gewoon, trek de jas aan en sta op. Wellicht is het voor velen een voorbeeld.

Schep steeds kleine beetjes op en raak niet in discussies

Wordt er iets aangeboden, zeg niet Nee, als dat niet gewaardeerd wordt. Maar zeg dat er even een toilet bezoek plaats moet vinden. Bedenk tijdens dit bezoek, dat er straks nog tijd genoeg is om eventueel iets ‘extra’ eten gaan nemen en vertel dit aan de gasten. Met wat rust in ons hoofd, hebben we een veel beter overzicht. 

Benoem altijd iets wat een ander kan herkennen

Neem als voorbeeld het gaan wandelen, zeg bijvoorbeeld dat er zo een belangrijk telefoontje kan komen en dat dit gesprek even privé is, dat er iemand bij de deur stond. Echt niemand zal dan zeggen, wat gek, want iedereen heeft wel eens een telefonisch gesprek.

Wees de manager van eigen leven

Tijd en ruimte creëren, maakt het bij terugkomst gemakkelijker. De anderen zijn al verder gegaan en allang weer vergeten dat er het toiletbezoek was of het telefoontje opgenomen moest worden. Het voorkomt discussies en stress en hoeft niet de anderen overtuigen, het is puur zelfmanagement. Als niemand wilde wandelen, dan zal dat in de toekomst vaak ook niet gebeuren.

Handige tips, om te voorkomen dat er vandaag een beweging is

  • Sta vroeg op, mede omdat er misschien nog gewerkt moet worden, of nog van alles ondernomen moet worden en de deur voor bezoek open staat. Zet de bel gewoon uit, als het noodzakelijk is, komen ze terug;
  • Het huishouden moet misschien nog gedaan, de kinderen die nog klein zijn hebben aandacht nodig. Misschien is op dat tijdstip dat de partner nog thuis en dromen we ervan hij mee gaat:
  • Drink in de ochtend een half liter gekookt lauw water met halve citroen, om mee te beginnen;
  • Ga daarna ontbijten. Als ons morgenmaal gebalanceerd is, profiteren we daar de hele dag van;
  • Ga direct wandelen na het ontbijt, anders komt het er echt niet meer van. Bovendien brengt de natuur rust en helderheid in het hoofd en maakt de buitenactiviteit dopamine aan, één neurotransmitter;
  • Last van pijn? Neem contact op met de arts of kijk samen met een Orthomoleculair Therapeut en voedingsdeskundige om te kijken hoe de de pijn opgelost kan worden, of er een alternatief te bedenken is voor wandelen. Zoals vanuit een rolstoel of bed, kan ook bewogen worden;
  • De planning: Wees de manager van het lichaam, leer het dat te doen om gezond te blijven. Neem het heft in eigen hand en maak notities met timemanagement.

Sport, gewicht, levensstijl en voeding, ze zijn met elkaar verbonden

Wanneer je een actief leven hebt, vraag je heel wat van je lichaam. Dat kan ontzettend gezond zijn, maar dan heb je ook de bouw- en brandstoffen nodig om goed met die bewegingen om te gaan. Steeds meer mensen zien het belang van bewegen. Zo kan het je meer energie geven, kan je beter slapen, kun je gewicht verliezen en presteren op je werk. 

Voeding en de stofwisseling, een belangrijk punt

Achter het begrip stofwisseling schuilt niets anders dan het totaal van alle chemische processen die in ons lichaam plaatsvinden. In het algemeen wordt de stofwisseling in verband gebracht met een bepaalde snelheid: ‘Hij heeft een snelle stofwisseling, zij heeft een langzame stofwisseling. De chemische processen in ons lichaam kunnen van hun snelheid variëren.

Seizoen groenten

De beste vruchten behoren tot seizoensgebonden groenten zonder kunstmatige rijping. Daarbij is het verstandig om groenten na onze boterham te eten, zodat het eten kan verteren. Wanneer er sprake is van Pre-diabetes, kan fruit beter na 14.00 gegeten worden, zodat eerst onze cellen geleegd kunnen worden. In de avond eet men vaak voldoende groente, maar vaak aardappelen, in dit tabel is deze vervangen door de zoete variant
MaandSoort groente InformatieKeukengerei en machines
JanuariZoete aardappelen, Knolselderij, Pompoen, Prei, Raap, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Spruiten, Uien & knoflook, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen• Knoflook• Koken & Tafelen
FebruariZoete aardappelen, Groene selderij, Knolselderij, Pompoen, Prei, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen• Zoete aardappel• Keukenmachines & Mixers
MaartZoete aardappelen, Bloemkool, Groene selderij, Knolselderij, Pompoen, Prei, Radijs, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Spinazie, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen• Rode kool• Koelen & Vriezen
April
Zoete aardappelen, Andijvie, Bloemkool, Groene selderij, Prei, Raap, Raapstelen, Radijs, Rode biet, Spinazie, Uien, Witlof• Rode biet• Frituren & Elektrisch koken
MeiAndijvie, Asperges, Bloemkool, Doperwt, Groene Selderij, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Prei, Raap, Raapstelen, Radijs, Spinazie, Spitskool, Uien, Warmoes, Wortelen• Wortels• Magnetrons & Ovens
JuniZoete aardappelen, Andijvie, Artisjok, Asperges, Bloemkool, Broccoli, Doperwt, Groene selderij, Koolrabi, Kropsla, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Radijs, Savooikool, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaten, Tuinbonen, Uien, Venkel, Wortelen• Zoete aardappel• Koelen & Vriezen
JuliZoete aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Doperwt, Groene selderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla, Paprika, Prinsessenboon, Prei, Radijs, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Tuinbonen, Uien, Warmoes, Witte kool, Wortelen• Courgette
AugustusZoete aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Groenlof, Knolselderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla, Maïs, Paprika, Prinsessenboon, Pompoen, Prei, Raapstelen, Radijs, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Uien, Witte kool, Wortelen• Zoete aardappel
SeptemberZoete aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla, Maïs, Paprika, Pompoen, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Raapstelen, Radijs, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Uien, Venkel, Witte kool, Wortelen• Rode biet
OktoberZoete aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Koolrabi, Kropsla, Paprika, Pompoen, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Raapstelen, Radijs, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Spruiten, Tomaat, Uien, Veldsla, Venkel, Witlof, Witte kool, Wortelen• Eiwitten en aminozuren uit voeding
NovemberZoete aardappelen, Andijvie, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Pompoen, Prei, Raap, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Venkel, Witlof, Witte kool, Wortelen• Venkel
DecemberZoete aardappelen, Andijvie, Groene selderij, Knolselderij, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen• Zoete aardappel
• Het ontbijt• Over vocht• Over paranoten• De spijsvertering

Genoeg bewegen of sporten kan gewichtstoename helpen voorkomen en helpen bij het verlagen van cholesterol. Tijdens het sporten verbrandt het lichaam calorieën. Hoe intensiever de sport is, hoe meer calorieën er verbruikt worden. In de winkel van sportartikelen, worden verschillende mogelijkheden aangeboden.

Schrijven van teksten is een vak en dat kost vooral heel veel tijd. De artikelen worden belangeloos geschreven, interviews worden gratis verzorgd en gepost. Er zijn geen abonnementen, daarvoor is er deze winkel. Waar iets gekocht kan worden, wat aangeschaft moet worden. De prijs is hetzelfde, alleen nu wordt er gekocht als sponsor. Ook is het mogelijk iets te doneren aan Albican en Balans-lifestyle. 

Huidverzorging lijn met Aloë Vera

De huidverzorgingslijn versterken elkaar en bieden een krachtige huidverzorging, die helpt de zichtbaarheid van fijne lijntjes en rimpels te verminderen. Ze stimuleren een egale huid en ondersteunen de schoonheid van binnenuit. De producten geven je een stralende, gehydrateerde huid, die er jonger uitziet en jonger aanvoelt en nog belangrijker, parfumvrij!
Product naamInformatie over productWaarvoor te gebruiken
Milde reinigingslotion, zonder parfumReinigingslotion⤷ Voor mannen en vrouwen;
⤷ Hoofdhuid;
⤷ Voeten;
⤷ Benen;
⤷ Handen;
⤷ Kortom, bij elke huidtype, die reiniging kan gebruiken
Firming serum, parfumvrijFirming serum⤷ Voor mannen en vrouwen;
⤷ Hoofdhuid
Restoring crème Herstellende crème⤷ Voor mannen en vrouwen;
⤷ Hoofdhuid;
⤷ Herstellende crème voor de huid in het algemeen.
Het aloe bio-cellulose maskHet aloe bio-cellulose mask⤷ Voor mannen en vrouwen;;
⤷ Hoofdhuid masker
Infinite Forever setInfinite Forever set, voor mannen en vrouwen⤷ Voor mannen en vrouwen;
⤷ Hoofdhuid:
⤷ Een deel van de producten kan gebruikt worden om de huid te reinigen en te versterken. Bovendien een super leuk cadeau 🎁
Aloe Body Wash• Om de huid te reinigen en het vocht in de huid vast te houden. Met natuurlijke ingrediënten als Aloë Vera. meer informatie...⤷ Voor mannen en vrouwen;
⤷ Het lichaam;
⤷ Bij elke huidtype, die reiniging kan gebruiken
Aloe Body LotionMeer informatie over de ingrediënten⤷ Voor mannen en vrouwen;
⤷ Het lichaam;
⤷ Bij elke huidtype, die verzorging kan gebruiken
Over onze huid en slijmvliezenDe huid, onze eerste beschermingDe huid en de slijmvliezen in onze darm, maag en mond, vormen een belangrijke eerste bescherming om te voorkomen dat lichaamsvreemde stoffen binnendringen in dieper gelegen weefsel en dat deze vaak giftige stoffen afgevoerd worden door je darm en via onze anus en het urine stelsel het lichaam veilig verlaten. Is er een probleem met je huid je er zo goed als zeker van uit gaan, dat dit vanuit je darm – slijmvliezen komt, met name histamine intolerantie komt vaak de kop op steken als je moe bent. Als je de huid wilt verbeteren, zal je eerst kunnen onderzoeken of er een allergische reactie is.

Indicatietest lekkende darm slijmvlies

Bewegingvochtgehalte en voeding zijn met elkaar verbonden, wanneer we een actief leven hebben, dan vragen we heel wat van het lichaam. Voor de chakra’s,  aura en de bloedvaten kan dit ontzettend gezond zijn. Als we veel sporten, presteren, denken dan hebben we ook voldoende bouw- en brandstoffen nodig om goed met die bewegingen en gedachten om te gaan. 

Steeds meer mensen zien het belang van bewegen, mede omdat  bewegen ons meer energie kan geven, we beter kunnen slapen en denken, mogelijk  verliezen we zelfs nog gewicht en presteren we beter op werk of in ons privé leven, echter is het noodzakelijk een juiste balans te vinden tussen cortisol en DHEA.

Het menselijk lichaam bestaat voor 58 procent uit water, bij pasgeboren baby’s bijna 80 procent. Bij vrouwen ligt het aandeel gemiddeld een paar procenten lager. Dat is te verklaren uit het gemiddeld hoge vetweefselgehalte van het vrouwelijk organisme. 

Het lichaam heeft water nodig voor de stofwisseling

Terwijl spieren voor ongeveer 77 procent uit water bestaan, bevat vet maar weinig water. Het lichaam minimaal 1,5 tot 2 liter water per dag nodig. Is het vochtverlies door warmte, sport, zware en langdurige lichamelijke inspanning hoger, dan kan de behoefte oplopen tot wel tien liter per dag. Zonder water kan het lichaam het opgeslagen vet of koolhydraten niet goed verbranden.

Als de afvalstoffen gaan opstapelen in het vet, door vocht tekort

Te veel koffie, te weinig vocht, teveel medicijnen, onbalans in voedingsstoffen, te weinig beweging, teveel voedingssupplementen, elektromagnetische vervuiling, bewerkte etenswaren, teveel bewerkte koolhydraten en suikers, toxines in voedsel, lucht en vervuild water. We hebben vezels, vetten, vocht en beweging nodig om alle afvalstoffen via de lymfebanen af te voeren.