Bewegen, voorkom te lang stil zitten

Als we eerlijk zijn, naar ons zelf, zien we meestal snel wat onze valkuilen zijn. Snoepen en eten door verveling of gewoonte, scheppen meerder keren ons bord vol, terwijl we al lang vol zitten. We zijn er zo van overtuigend dat de ander het gezellig vindt, waardoor wij het ook wel plezierig moeten hebben en begrijp het niet verkeerd, heerlijk samen tafelen kan zeer aangenaam zijn. Het lichaam moet dat voedsel ook weer verwerken in onze cellen en omzetten energie, door beweging, zodat dat ons hoofd helder blijft en de spijsvertering op gang blijft.

Hoe je voorkomt dat je niet gaat bewegen

Buitenlucht, de natuur en beweging is goed

Het niet vertrouwen op eigen lichaam, die al meerder keren om beweging en buitenlucht vroeg. We blijven gewoon volgers, gaat de één niet, dan blijft de ander ook gewoon zitten. Niet bewegen omdat er geen tijd voor in ingepland is, het bezoek dat niet wil wandelen, het heerlijke weer en de barbecue, iemand anders heeft ook een ijsje, een pilsje, we willen er zo graag bij horen.

Halveer het eten wat opgeschept wordt op het bord

SportSport

Iedereen zit gezellig te tafelen en wij voelen als een ware stoorzender, sterker nog, terwijl velen op feestjes uren zitten, lijkt het wel steeds op “zeuren” wat moet gaan over bewegen en het eten. Zeg gewoon niet dat er nu een periode van minder eten is begonnen of dat wandelen, nu bij een nieuwe levensstijl hoort, ga gewoon, trek de jas aan en sta op. Wellicht is het voor velen een voorbeeld.

Schep steeds kleine beetjes op en raak niet in discussies

Wordt er iets aangeboden, zeg niet Nee, als dat niet gewaardeerd wordt. Maar zeg dat er even een toilet bezoek plaats moet vinden en bedenk tijden dit bezoek, dat er straks nog tijd genoeg is om eventueel iets ‘extra’ eten gaan nemen, precies hetzelfde bij het gaan wandelen, zeg bijvoorbeeld dat er zo een belangrijk telefoontje kan komen en dat dit gesprek even privé is, dat er iemand bij de deur stond. 

Wees de manager van eigen leven

Tijd en ruimte creëren, maakt het bij terugkomst gemakkelijker. De anderen zijn al verder gegaan en allang weer vergeten dat er het toiletbezoek was of het telefoontje opgenomen moest worden. Het voorkomt discussies en stress en hoeft niet de anderen overtuigen, het is puur zelfmanagement. Als niemand wilde wandelen, dan zal dat in de toekomst vaak ook niet gebeuren, we blijven verantwoordelijk voor eigen leven.

Handige tips, om te voorkomen dat er vandaag een beweging is

  • Sta vroeg op, mede omdat er misschien nog gewerkt moet worden, of nog van alles moet ondernemen moet worden, de deur voor bezoek open staat, het huishouden, de kinderen die nog klein zijn, misschien is op dat tijdstip dat de partner nog thuis, enz.;
  • Drink in de ochtend een half liter gekookt lauw water met halve citroen, om mee te beginnen;
  • Ga daarna ontbijten;
  • Direct wandelen na het ontbijt, anders komt het er echt niet meer van;
  • Last van pijn? Neem contact op met de arts of kijk samen met een Orthomoleculair Therapeut en voedingsdeskundige om te kijken hoe de de pijn opgelost kan worden, of er een alternatief te bedenken is voor wandelen. Zoals vanuit een rolstoel of bed, kan ook bewogen worden;
  • De planning: Wees de manager van het lichaam, leer het dat te doen om gezond te blijven. Neem het heft in eigen hand en maak notities met timemanagement.

Sport, gewicht, levensstijl en voeding, ze zijn met elkaar verbonden

Wanneer je een actief leven hebt, vraag je heel wat van je lichaam. Dat kan ontzettend gezond zijn, maar dan heb je ook de bouw- en brandstoffen nodig om goed met die bewegingen om te gaan. Steeds meer mensen zien het belang van bewegen. Zo kan het je meer energie geven, kan je beter slapen, kun je gewicht verliezen en presteren op je werk. 

Voeding en de stofwisseling, een belangrijk punt

Achter het begrip stofwisseling schuilt niets anders dan het totaal van alle chemische processen die in ons lichaam plaatsvinden. In het algemeen wordt de stofwisseling in verband gebracht met een bepaalde snelheid: ‘Hij heeft een snelle stofwisseling, zij heeft een langzame stofwisseling. De chemische processen in ons lichaam kunnen van hun snelheid variëren.

SportSport

Genoeg bewegen of sporten kan gewichtstoename helpen voorkomen en helpen bij het verlagen van cholesterol. Tijdens het sporten verbrandt het lichaam calorieën. Hoe intensiever de sport is, hoe meer calorieën er verbruikt worden. In de winkel van sportartikelen, worden verschillende mogelijkheden aangeboden.

Schrijven van teksten is een vak en dat kost vooral heel veel tijd. De artikelen worden belangeloos geschreven, interviews worden gratis verzorgd en gepost. Er zijn geen abonnementen, daarvoor is er deze winkel. Waar iets gekocht kan worden, wat aangeschaft moet worden. De prijs is hetzelfde, alleen nu wordt er gekocht als sponsor. Ook is het mogelijk iets te doneren aan Albican en Balans-lifestyle. 

Voordelige sportschoenen webwinkel voor u!
Delen